Hakan Ömer Gider
Satışı Destekleyen Unsurlar
Merhaba, Her ay düzenli yazı yazınca, “acaba bu konuda yazmış mıydım?” sorusunu daha sık sorduğumuzu görüyorum. Bilmem yazmış olabilirim belki de yazmamışımdır. Konumuz Satışı destekleyen unsurlar olunca aklıma gelenleri şöyle bir sıralayalım, siz bir filtreden geçirin, işinize gelenleri de kullanırsınız.
Bu yazıda bir yapay zekâ kullanmak istemiyorum. Çünkü beni tembelleştiriyor. Ama yapay zekâyı bir başka şekilde kullanmayı deneyeceğim. Yazının sonuna yapay zekânın sırlamasını da koyacağım. Yapay zeka ile karşılaştırma da diyebiliriz.
Satışı Destekleyen Unsurlar; (Başarılı bir satış için neleri bilmeliyiz?)
1.Ne satıyorsak ilk öğrenmemiz gereken Ürün/hizmet Bilgisi olmalıdır.
2.İletişim yeteneğimiz,
3.Yüz yüze görüşüyorsak, beden dili becerimiz,
4.Randevu alacak ve müşteri ziyaretine gideceksek, ikna yeteneğimiz,
5.Anlatma becerisi gerekiyor ki karşımızdakini sıkmadan bir şeyler anlatalım,
6.Diksiyon konusunda kendimizi geliştirmeliyiz ki, düzgün bir konuşma yapabilelim.
7.Sunum yeteneğimizi geliştirmeliyiz, anlattığımız konuyla ilgili PPT hazırlama bilgimiz olmalı,
8.Referans Alma Becerisi bizim için çok önemli bir öğrenme olacaktır.
9.Her zaman söylenir prezantabl bir görünüş ve iyi giyim de olmazsa olmazlardandır.
10.Sosyal medya yönetimi konusunda basic bir bilgi sahibi olmak,
11.Matematiğin 4 işlemi gibi Excel bilgisini de unutmamalıyız,
12.Satışın bir bilim olduğunu kabul edip Başlangıç Satış Eğitimi ve İleri Satış Eğitimi sürekli alınması gereken konulardır.
13.Sohbet etmeyi bilmenin eğitimi yok ama bunu da görerek ve dinleyerek geliştirmelisin,
14.Müzakere ve pazarlık yapma becerinizi de mutlaka özel olarak geliştirmelisin,
15.İşinin doğası müşteri ile diyalog olacağı için başta CRM mantığı olmak üzere müşteri ilişkilerini de yönetmeyi öğrenmeliyiz.
16.Satıcı için zaman çok değerli o nedenle de zaman yönetimi konuna da ağırlık vermek yararlı olacaktır.
17.Hayat toplantılar ile geçeceği için toplantı yönetimi de öğrenilecek konular arasında olmalı,
18.Satış her ne kadar bireysel de olsa mutlaka takım olma eğitimi de alınmalıdır.
19.Satış çok konuşmak değil doğru soruları sorma bilimi haline geldiği için Soru Sorma ve Dinleme Becerisi de öğrenilmelidir
20.Madem konu başarılı satış o zaman motive etmek ve motive olmak konularını da öğrenmeliyiz,
21.Satıcılar özellikle sahada çalışıyorsa mutlaka Pazarlama Teknikleri konusunda da bilgi sahibi olmalıdır.
22.Pazarda yalnız olmadığımız için Rakip ve Rekabet konularında bilmemiz gerekenler de çok önemlidir.
Aynı soruyu yapay zekaya sorunca başlıklar şöyle geldi:
1.Ürün ve Hizmet Bilgisi
2.Müşteri İhtiyaçlarını anlama
3.İyi İletişim Becerileri
4.Güven İnşa Etmek
5.İhtiyaca Odaklanmak
6.Değer Önerisi Sunmak
7.Fiyatlandırma Stratejisi
8.İtirazları Ele Almak
9.Kapanış Teknikleri
10.Takip ve İlişki Yönetimi
Galiba hala biz insanlar yapay zekadan daha kapsamlı düşünüyoruz.
Bu ayda bu kadar diyerek bana bu satırlarda görmek istediğiniz her şeyi yazabilirsiniz.