Promet, 2013 Yılında 6,5 Milyon Adet Parça Üretti
Ana üretimi konusu fırın üst ızgaraları olan, bunun yanında çeşitli sac şekillendirme, tel, lama üretimleri ve yüzey temizleme ile elektro statik emaye kaplama işlemleri de yapan Promet, 2013 yılında 6.500.000 adet parça üretti. Promet Metal Sanayi ve Ticaret A.Ş. Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Okan Taşpınar’ı Bolu’da ziyaret ederek hem firmaları hem de beyaz eşya sektörü hakkında bilgiler aldık.
Promet’in kuruluşu, fabrika alanı çalışan sayısı hakkında bilgi verir misiniz?
Okan Taşpınar: Promet 1980 yılında İstanbul’da kuruldu. O yıllarda döküm olarak üretilen fırın üst ızgaralarında ki döküm kalite sorunlarını, maliyet yüksekliğini, üretimdeki çevresel sorunları ve ürün estetiği gibi problemleri görüp, bu sorunları aşmak adına Türkiye’de bu ürünü sac ve lama demirden tasarlayarak üreten ilk firma olduk. Deneme üretimleri ve prototip modeller, ana sanayimizin öncü firmaları tarafından değerlendirilip kabul gördükten sonra fırın sektörü hızlı bir dönüşüme sahne oldu ve Promet‘in günümüze kadar devam eden süreci başladı. İstanbul’da 200 metrekare alanda 8 kişi, 3-4 makine ile başlayan üretim, bugün Bolu’da 5.500 metrekaresi kapalı alan olmak üzere 20.000 metrekare alanda 150 personeliyle üretim yapmakta olup, Ar-Ge, kalıphane, elektronik punto kaynak, preshane, yüzey temizleme, elektrostatik emaye ve CNC gibi bölümlere sahiptir. Promet sanayimize ve ülkemize karşı üstlendiği sorumluluğun bilinci ile çıktığı yolda, kalite felsefesi, yeni ürün gamları ve inovatif fikirleri ile dünya markası olma yolunda attığı adımları pekiştirmeye devam etmektedir. Bu vesile ile Promet’in kurucularından aile büyüklerimiz Ahmet Taşpınar ve Aydın Argun‘u rahmetle ve saygıyla anarken, kurulduğu günden bugüne tüm çalışma arkadaşlarımızı, idarecilerimizi, bize emeği geçenleri ve çözüm ortağımız olan yurtiçi ve yurtdışı tüm ana sanayi firma çalışanlarına da teşekkürlerimizi sunmayı bir borç biliyoruz.
SUBCONTURKEY: Ürünleriniz, üretim rakamlarınız ve yeni yatırımlarınız hakkında bilgi verir misiniz?
Okan Taşpınar: Promet ‘in ana üretimi fırın üst ızgaraları olup bunun yanında çeşitli saç şekillendirme, tel, lama üretimleri ve yüzey temizleme ile elektrostatik emaye kaplama işlemlerinden oluşmaktadır. 2013 yılını 6.500.000 adet parça üreterek kapatacağız. Bu yıl kapalı alanımıza 1500 metrekare daha ilave ettik. Ek makine yatırımı olarak da 400 bin Euro’luk yeni yatırım yaptık.
Türkiye’nin ilk fırın ızgara üreticisi olarak beyaz eşya sektörünün gelişimini değerlendirir misiniz? 2023 vizyonunuz nedir?
Okan Taşpınar: Beyaz eşya sektörü, son 15 yılda büyük bir ivme ile büyümüş günümüze gelindiğinde beyaz eşyada Avrupa liderliğini ele geçirmiş ve bu unvanı başarılı bir şekilde devam ettirmektedir. Bu ünvan, ülkemizde sektörün öncü kuruluşlarının ve yardımcı sanayilerin kendilerini her anlamda fikri ve teknolojik olarak yenilemeleri ile gerçekleşmiştir. Bu arada yaygın olarak “yan sanayi” diye adlandırılan firmalarımızın aslında, çözüm ortağı gözüyle baktığımızda ”yardımcı sanayi’’ olarak adlandırılması gerektiğini düşündüğümden bu sıfatı özellikle kullandığımı belirtmek isterim. Ülkemizde birçoğunun KOBİ olarak adlandırıldığı, yardımcı sanayiler ana sanayinin hedeflerini kendi politika ve hedefleri ile birlikte değerlendirmiştir. Üretkenlik, kaynak yönetimi ve verimlilik, toplam kalite yönetimi, deneyim, sürekli değişim ve gelişim gibi değerleri gerçek anlamda bünyelerinde sindirmiş, bu değerlerini uluslararası standartlara ve şartlara bağlayıp bunları sürekli izleyerek etkinliğini artırmış ve tüm çalışanlarına bu değerleri aktarıp çalışmalarını bu yönde planlamıştır. Ana sanayimizin öncülüğünde bu değişim ve gelişimi gösteren yardımcı sanayiler bir bütünü oluşturmuş ve bu değer bizi Avrupa liderliğine taşımıştır.
Ayrıca sektörümüzün çatı kuruluşlarından olan BEYSAD’ın liderliğinde ana sanayi firmalarımız, ilgili kamu, özel sektör ve çeşitli üniversitelerin ortak çalışmasıyla oluşturulan “Türkiye Beyaz Eşya Yan Sanayi Strateji Belgesi” sektörün yol haritası olarak; dünü bugünü ve yarınları hakkında bizlere ışık tutacak geleceğe dönük plan ve programlarımızda ortak hareket, ortak akıl ve hedefler oluşturması açısından çok yararlı bir kaynak oldu.
Bugün 26 milyona yakın beyaz eşya üretimi ile büyümeye devam eden sektörümüz, 2014 yılında ülkemizin ihracat hedefleri, Avrupa ‘da ki ekonomik kriz ve daralma, Ortadoğu’da ki değişim ve dönüşüm, Güney Amerika, Afrika ve Asya pazarlarındaki yeni hedefler sayesinde büyümeye devam edeceğini bize göstermektedir. Üretiminin %70’ini ihraç eden bir sektör, bu tecrübesi ve uluslararası markalarıyla bu hedeflere ulaşabilmesinin çok zor olmayacağı düşüncesindeyim.
Beyaz eşyanın alım kolaylığı ve Türkiye’nin üstlendiği misyondan dolayı ve 2023 vizyonu kapsamında sektörün büyüyeceğini düşünüyorum. Bizim de 2023 vizyonumuz, dünyada tanınan ve güvenilen bir marka olmak ve bu sağladığı yeri koruyup pekiştirmek olarak hedefledik.
Yeni ürün çalışmalarınız var mı? Beyaz eşya sektörüne yönelik farklı ürün üretimi yapmayı planlıyor musunuz?
Okan Taşpınar: Promet olarak bahsettiğim gibi yeni fikirler ve buna yönelik Ar-Ge çalışmaları kesintisiz olarak devam etmektedir. Bu bağlamda 1500’e yakın değişik modelde yaptığımız üretime her geçen gün yeni modeller eklenmeye devam etmektedir. Farklı üretimlerle alakalı 1-2 proje şu an gündemimizde bulunmakta olup bunlarla ilgili çalışmalar ve araştırmalar devam etmektedir. Uzun vadedeki hedeflerimiz ise, sektörümüzde büyüyerek gelişmeye ve öğrenmeye açık olmak, kısaca “MÜKEMMEL BİR BÜTÜN, MÜKEMMEL PARÇALAR GEREKTİRİR. ÜRÜNLERİMİZLE MÜKEMMEL BÜTÜNLERİN VAZGEÇİLMEZ BİR PARÇASI OLMAK İSTİYORUZ” diyerek Promet sloganımızda da belirttiğimiz gibi, çalışanlarımız ve müşterilerimiz için değer yaratan ve güvenilen bir marka olmaya devam etmek istiyoruz.
İhracat faaliyetleriniz hakkında da bilgi verir misiniz? İhracat faaliyetlerinizi artırmaya yönelik ne tür faaliyetler yapıyorsunuz?
Okan Taşpınar: Promet toplam satışının %15’ini ihraç etmektedir. İhracat yaptığı ülkelerin büyük bölümünü Avrupa ülkeleri oluşturmakla beraber, Rusya, Ukrayna ve İran gibi ülkelere de ihracatımız devam etmektedir. İhracatımızın yükseltilmesi için çalışmalarımız yoğun bir şekilde devam etmektedir. Yurtiçi ve yurt dışı fuar katılımları, yerel ve uluslararası yayınlanan dergilerde tanıtım faaliyetleri ve üretici firmalarla bire bir görüşmeler neticesi 2014 yılında da bu oranın artarak devam edeceğini düşünmekteyiz. İhracat faaliyetlerimizi artırmak için Brezilya’ya düzenlenen bir geziye de katıldık. Bu tür yeni pazarlar bulma yönünde yapılan etkinliklere katılmaya devam edeceğiz.
Haberin Kaynağı : SUBCONTURKEY YAN SANAYİ ve TEDARİKÇİ GAZETESİ
17.12.2013