Hakan Ömer Gider
Neyi Çok Çalışır ya da Yaparsak Satış Gelir?
Merhaba, yeni bir ay yeni bir dergi ve yine birlikteyiz. Yazın ayak seslerinin yaklaştığı, hatta diğer dini bayramımız olan Kurban Bayramı konusunun söz edildiği günler başladı. Rutin tatiller maalesef iş dünyasını olumsuz etkiliyor. Bayram öncesi, bayram ve bayram sonrası olmak üzere üç farklı dönem ve davranış ile karşılaşıyoruz.
Sektör ne olursa olsun, sattığınız hizmet ya da ürün de fark etmez, işletmelerin yaptıkları en temel ve ölçülebilir davranış satış olsa gerek. Satı yoksa üretmenin, ithal etmenin hatta pazarlamanın hiçbir önemi kalmıyor.
Bu nedenle tüm çabalarımız işletmelerin satışlarını artırma üzerine yoğunlaşıyor. Bir beyin fırtınası yapıp, sizlere aklıma gelen başlıkları sıralamak istiyorum. Umarım ufuk açıcı bir makale olacaktır.
Soru: İşletme ve/veya satıcı (lar) neyi daha çok yaparsa satış yapma imkânı artar?
Cevaplar:
1.Sattıkları ürün/hizmetle ilgili hedef kitleyi doğru analiz ederlerse,
2.Mal/hizmetin fiyatını doğru belirlerse,
3.Mal/hizmeti doğru olarak kombin ederse yani yanında ekstra verilecek ürün ya da hizmetleri doğru seçerse,
4.Çalışkan satış ekibini doğru seçerse,
5.Piyasanın ihtiyaçlarını ve rakiplerden farkını doğru ortaya koyarsa,
6.Sosyal medyayı daha etkili kullanırsa,
7.Dijital Pazarlama adına “sponsorlu” reklamları zamanında ve doğru hedef kitleye yaparsa,
8.Yapılan reklamlar ile gelen taleplere doğru ve zamanında geri dönüş yaparsa,
9.Satış ekibine doğru hedefler verip daha sonra da yerinde ve zamanında yapılıp yapılmadığını takip ederse,
10.Satıcılarına piyasayı doğru koklamalarını iyi öğretirse,
11.Her gün bıkmadan ve usanmadan yeni müşteri aramayı sürdürürse,
12.Arana ve teklif verilen müşterileri sıkı takip ederse,
13.Satıcılar üşenmeden, randevu alıp ziyaret eder ya da uzaktan yöntemler ile toplantı alırsa,
14.Satıcıların ürün hakkında ürün bilgilerini daima taze ve yenilikleri de ilave eder şeklide tutarsa,
15.Satıcılara sabırlı olma erdemini kazandırabilirse,
16.Reddeden ve ürünü almayan müşterinin satıcının şahsına yapılmış bir davranış olmadığını kabul ettirebilirse,
17.Her olumsuz ziyaretten sonra bile “bunun bana hediyesi ne?” sorusunu sadece sordurtabilirse,
18.Motive çalışmak değil, disiplinli çalışmanın daha doğru bir yöntem olduğunu anlatabilirse,
19.Uzun soluklu görüşmeleri yılmadan ve bıkmadan sürdürmenin satışı getireceğine inandırabilirse,
20.Başarının sadece satmak değil, uzun soluklu çalışan müşteriler kazanmak olduğunu öğretebilirse,
21.Müşteri görüşmesi sırasında satıcının laubali bir hal almaması gerektiğini doğru aktarabilirse,
22.Pahalı diyen müşteri karşısında hemen indirime geçmenin yanlış olduğunu kabul ettirirse,
23.Bir memnun müşteriden onlarca yeni müşteriye ulaşabilirim düşüncesi ile referan almanın önemini kavratabilirse,
24.“Müşteri her zaman haklı değildir! Ama hak Verdiğimizse Para Kazanırız!” sözüne bağlı kalmasını sağlayabilirse,
25.Satıcıların işletmenin “şımarık çocuğu” olduğu yaygın düşünce nedeniyle, diğer departmanlar ile iyi geçinilmesi gerektiğini kabul ettirirse,
26.Satışın bir takım oyunu olduğunu kabul ettirebilirse,
27.Satışın bir heyecan transferi olduğunu, ürüne, işe sektöre ve firmaya heyecan duymayanın maalesef başarılı olamayacağını anlatabilirse,
28.Başarı için satıcıların öncelikle kendilerine inanmaları gerektiğini hissettirebilirse,
29…
Yukarıdaki maddeleri daha da çoğaltmak mümkün bunlar sadece benim aklıma gelenler, buraya kadar yapay zekaya danışmadım. Buradan sonra ona sordum bakalım o neler buldu.
O benim kadar uzun uzun söylemedi sadece şöyle dedi. “İşletmeler ve satıcılar satışlarını artırmak için müşteri odaklılık, pazarlama ve reklam, müşteri memnuniyeti, rekabet analizi, inovasyon ve ürün geliştirme gibi stratejileri kullanabilirler.”
Her bir başlık aslında benim yazdıklarımın üst başlığı gibi, artık siz bilirsiniz yukarıdaki 28 maddeyi bence kopyalayıp, satış ekipleriniz ile paylaşın, bunların yarısından fazlası yapılıyor ve hala satış gelmiyorsa o zaman;
“Yanlış ürün ile yanlış sektörde, yanlış zamanda, yanlış kişi ile yanlış kişilere yanlış işler (mal/hizmet) satmaya çalışıyorsunuzdur.”
Hakan Ömer Gider
e-mail : hakanomergider@gmail.com
Instagram : https://www.instagram.com/hakanomergider/
Linked In : https://www.linkedin.com/in/hakan-%C3%B6mer-gider-a0374a171/
Facebook : https://www.facebook.com/hakan.o.gider/
YouTube : https://www.youtube.com/@hakanomergider4766