Hakan Ömer Gider
Nereden Başlamak Lazım?
Geçen ay yazdığım “Neden Bazıları Daha Çok Satar?” isimli makalem çok beğenildi ve bununla ilgili gelen övgülere çok teşekkür ederim.
Hemen ardından gelen soru da ilgi çekiciydi, “peki biz bunları öğrenmek için nereden başlamalıyız?”
Bunun için söylenecek tek bir şey var o da eğitim ???? O meşhur soru da arkasından geliyor tabii;
“Ne anlatıyorsun sen bu eğitimlerde?”
Bende bilgilerimi ve düşüncelerimi bu yazıda tekrar gündeme getirdim. Aşağıdaki gibi sıraladım.
Eğitimlerde anlattıklarımız:
- Satışın bir bilim olduğu ve öğrenilebilir kurallar taşıdığı,
- Doğuştan değil sonradan satıcıların daha başarılı olacağını,
- Satışın sadece bir esinlenme ve bir konuşma becerisi olmadığını,
- İletişim kurmanın satışın ilk adımı olduğunu ve bunu beceremeyenlerin asla doğru bir satıcı olamayacağını,
- Beden dilinin satışın olmasındaki önemini,
- İkna, müzakere, soru sorma, dinleme vb. birçok beceriyi,
- Satabilmek için yüksek moral ve olumlu bir tutum gerektiği,
- Satışın bir matematiği olduğu ve çaba ile satışın aslında doğrusal olarak büyüdüğü,
- İnsanların bir şey almayı sevdiğini fakat kendilerine satılmasını sevmediğini,
- Dünyanın neresine gidersen git ne satarsan sat satışın 6 basamağı olduğu ve her basamağı itina ile çıkabilmenin yollarını,
- Psikoloji, sosyoloji hatta antropoloji gibi birçok bilimin aslında satışla doğrudan ilişkisinin olduğunu,
- Tüm davranış kalıplarına göre farklı müşteri tipleri olduğunu ve bunlara uygun davranmanın öğrenelebilirliği,
Bunların tümünü; Firmanın sektörüne, satılan ürün ya da hizmete, katılımcıların yaş ve eğitim seviyesine hatta sahip oldukları deneyimlerine göre “ince ayar” yaprak hazırlıyoruz. Görsel, işitsel ve dokunsal tüm ögeleri bu çalışmanın içine yedirirken aynı zamanda “sıkmamak” için de büyük bir çaba ve enerji ile aktarıyoruz. Yaptığımız testler ile kendi potansiyellerini keşfetmelerini ve morallerini düzeltmeleri sağlanıyor.
Sonra ne mi oluyor? Morali düzelen, kendindeki potansiyeli fark eden satıcılar, kısa süre içerisinde satışlarını artırıyorlar. Bu size doğrudan satış, ciro ve kar olarak geri dönüyor.
Peki işletmeler genelde neden eğitim aldırmıyorlar?
- “Eğitim bizim için krizlerde kesilecek ilk maliyet kalemi”
- “Eğitim verdiriyorum sonra rakibe gidiyor…”
- “İşler yok masraf olur”.
- “İşler çok vakit yok.”
- “Daha önce aldırdık bir faydası olmadı,”
- “Bunlar hep böyle eğitim ile düzelmezler.”
- “Eğitimi kendileri istemiyor,”
- “Eğitimler espri, gır gır eğlence ile geçiyor. Sonrasında değişen bir şey olmuyor.”
- “Çalışmak isteyenin içinde olmalı eğitim falan onlara bir şey yapmaz,”
- “Bu tip eğitimler para tuzağı adam dünyanın parasını istiyor…”
Daha çok şey var ama ben sadece bu kadarını yazmak istedim.
Yeni yılınız Kutlu Olsun…
Daha iyisi için daha çok çalışmamız dileği ile