M. Göker Sarp
Dijital Dönüşüm, Tam Olarak Anlaşılamadı
Dijital Dönüşüm, kurumlara yönelik gündemdeki konulardan biri olma özelliğini halen sürdürse de bir çok firma henüz bu konudaki kararını tam olarak verebilmiş ve yol haritasını belirleyebilmiş durumda değil. Ve hatta dijital dönüşümün kurumlar tarafından yanlış yorumlandığına sıkça şahit oluyoruz. Birçok işletmemiz, dijitalleşme süreçlerinin dijital dönüşümle sonuçlanacağına inanıyor.
Gartner'ın Bilişim Teknolojileri sözlüğüne göre dijitalleşme *, “bir iş modelini değiştirmek, yeni gelir ve değer yaratan fırsatlar için dijital teknolojilerin kullanılması ve dijital işletmeye geçme süreci” olarak tanımlanmıştır.
Dijital dönüşüm ise, dijital teknolojilerden çok daha fazlasıdır; kurumsal kültüre yönelik radikal değişiklikleri, müşteri deneyimini, çalışanların olanaklarını artıran, işlerini basit, modern ve daha tatmin edici şekilde yapmalarını sağlayan teknolojileri (çalışan deneyimi), ürün (dijital ürün) veya hizmetleri geliştirmek için teknolojinin kullanılmasını ifade eder.
Dijital Dönüşümün Öncelikle Tam Olarak Kavranması Önemlidir.
Eğer işletmeler dijital dönüşüm için süreçlerini dijitalleştirmenin yeterli olduğunu düşünüyorlarsa, rekabet avantajı elde etme, müşterileri ile çalışanlarının beklentilerine cevap verebilme ve çevik işletme olma fırsatını kaçırıyorlar demektir.
Dijital dönüşüm, sürekli yenilik, hızlı değişim ve tüketici taleplerine uyum sağlamak için gerekli olan çevik altyapı yaratıyor.
Ancak, gerçek şu ki, az sayıda firma dijital dönüşüm sürecini başarılı şekilde yürütebilmektedir. Sadece dijitalleşmek adına dijitalleşmek pek mantıklı değilse de kuruluşların bir çoğu trend olan teknolojileri uygulama yönünde hareket ederek, bu konuda gerektiğinden daha fazla zaman harcamaktadır.
Güzel olan ise, bir çok yöneticinin artık dijital olgunluğa ulaşmanın kurumsal başarı için kritik bir faktör olduğuna inanıyor olmasıdır.
Ancak yine de dönüşüm projelerinin uygulamaya alınamaması, birçok kurumun dijitalleşme ve dijital dönüşümün getirdiği fırsatlardan nasıl yararlanacağından tam olarak emin olmadığını göstermektedir.
Tabi, dijitalleşmeye karşı olanları da göz ardı etmemek lazım.