Demir ve Demir Dışı Metaller Sektörü İlk Yarıyı Yükselişle Tamamladı
Demir ve Demir Dışı Metaller Sektörü İlk Yarıyı Yükselişle Tamamladı, Hedef 14 Milyar Dolar
Demir ve Demir Dışı Metaller Sektörü İlk Yarıyı Yükselişle Tamamladı, Hedef 14 Milyar Dolar
Demir ve Demir Dışı Metaller sektörü yılın ilk yarısını geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 6,3 artış ile 6,5 milyar dolar ihracatla tamamladı. Sektör bu rakamla sanayi sektörleri arasında Türkiye'nin en fazla ihracat yapan 6'ncı sektörü olurken, en çok ihracat yapılan üç ülke Almanya, İtalya ve Bulgaristan olarak sıralandı. İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Tecdelioğlu, yurtdışındaki daralma ve içerideki sıkı para koşullarına rağmen ilk yarıyı yükselişle tamamlamayı başardıklarını belirterek, 14 milyar dolar olan yılsonu hedefine kararlılıkla ilerlediklerini kaydetti.
İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB), Ocak-Haziran dönemi ihracat rakamlarını açıkladı. 2025 Ocak-Haziran dönemi kümülatif verilerine göre, Türkiye ihracatı 131,4 milyar dolar olarak gerçekleşirken, aynı dönemde Demir ve Demir Dışı Metaller sektörü 6,5 milyar dolar ihracat ile genel ihracattan yüzde 4,9 pay alarak sanayi sektörleri arasında en fazla ihracat gerçekleştiren 6'ncı sektör oldu. Bu dönemde sektör ihracatı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 6,3 oranında artış gösterdi.
Aynı dönemde Demir ve Demir Dışı Metaller alt sektörlerine baktığımızda; Alüminyum sektörü 2,63 milyar dolar, Armatür 1,98 milyar dolar, Bakır 1,37 milyar dolar, Döküm sektörü 5,58 milyar dolar, Genel Mutfak 2,69 milyar dolar, Hırdavat sektörü 5,75 milyar dolar, Metal Ambalaj 253,4 milyon dolar ve Yapı Malzemeleri 15,2 milyar dolar ihracat gerçekleştirdi.
En Fazla İhracat Almanya'ya
2025 Ocak-Haziran döneminde Demir ve Demir Dışı Metaller sektöründe ülke bazında en fazla ihracat 769 milyon dolar ile Almanya’ya yapılırken, ikinci sırada 547,8 milyon dolar ile İtalya, üçüncü sırada ise 362 milyon dolar ile Bulgaristan yer aldı. ABD’ye yapılan ihracat 320 milyon dolar olurken, Polonya’ya da 296,6 milyon dolar ihracat yapıldı.
İlk altı ayda ihracat birim değeri de yüzde 6 artışla 4,41 dolardan 4,68 dolara yükseldi.
Tecdelioğlu: İvmeyi İkinci Yarıda da Sürdüreceğiz
İDDMİB Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Tecdelioğlu, altı aylık rakamlara ilişkin değerlendirmesinde, ekonomideki mevcut konjonktür ve sıkı para politikasının yanında küresel ticaretteki daralma ve jeopolitik riskler dikkate alındığında, bu artışın sektörün ne kadar sağlam temellere oturduğunun ve ihracatçıların küresel rekabet gücünün bir göstergesi olduğunu söyledi. Tecdelioğlu, "Sektör olarak sadece miktarı değil, aynı zamanda ihracatın niteliğini de artırmayı önemsiyoruz. Bu doğrultuda katma değeri yüksek ürünlere yönelmenin yanı sıra, geleneksel pazarlarımızın ötesine geçerek yeni ve potansiyel pazarlara açılmak için yoğun çaba harcıyoruz. İhracatımızı ürün ve pazar bazında çeşitlendirmek, kırılganlıkları azaltmak ve sürdürülebilir bir büyüme sağlamak adına büyük önem taşıyor. Önümüzdeki dönemde yurtdışı pazarlama faaliyetlerimize, fuar katılımlarımıza ve alım heyetlerimize hız kesmeden devam edeceğiz. Bu stratejik adımlarla birlikte yılın ikinci yarısında da ihracat ivmesini sürdüreceğimize inanıyoruz. Hedefimiz, 2025 yılı sonunda 14 milyar dolarlık ihracat hacmine ulaşarak ülke ekonomisine katkımızı daha da artırmak.” dedi.